17 Aralık 2009 Perşembe

MEVLANA CELALEDDİN RUMİ







Bugün Mevlana'nın yıldönümü ve ben onun hakkında değer bile ifade edemeyecek şeyler yazmaktansa onun sözlerini tekrarlamak istiyorum.

*Cömertlik ve yardım etmede akarsu gibi ol
*Şevkat ve merhamette güneş gibi ol
*Başkalarının kusurunu örtmede gece gibi ol
*Hiddet ve asabiyette ölü gibi ol
*Tevazu ve alçak gönüllülükte toprak gibi ol
* Hoşgörürlükte deniz gibi ol
* Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol

ve Mevlananın mısralarıyla birlikte onu büyük bir sevgi ile anıyorum.Zaten Mevlana demek sevgi demek,sevgiyle kalın dostlar.

Duy şikayet etmede her an bu ney,

Anlatır, hep ayrılıklardan bu ney.

Der ki feryadım kamışlıktan gelir.
Duysa her kim, gözlerinden kan gelir.

Ayrılıktan parçalanmış, bir yürek,
İsterim ben, derdimi dökmem gerek

Kim ki aslından ayırmış canını, Öyle bekler, öyle vuslat anını.

Ağladım her yerde hep ah eyledim.
Gördüğüm her kul için ‘dostum’ dedim.

Herkesin zannında dost oldum ama,
Kimse talip olmadı esrarıma.

2 yorum:

TATESAL dedi ki...

Mevlananın sözleri yol gösterici ve ders verici nitelikte....
Canım 2 renkli tunus işi süveterin yapılışında aradaki ilmekleri sormuşsun...Şu an için resim ekleme imkanım yok ama anlatayım sana....
normal alınan ilmeklerden hariç o iki ilmeği dibine batarak çıkaracaksın,sonra tekrar normal alış biçiminde ....Mesela 6 ilmek düz olacak sonra 7. ve 8. ilmekleri dibine batarak çıkaracaksın tekrar 6 ilmek daha düz...Bu şekilde ...2. sırada diğer renk iple yine aynı 6 ilmek düz 7. ve 8. ilmekleri dibinden çıkaracaksın tekrar düz....
Umarım anlatabilmişimdir...
Ama yapacağından eminim....
Sevgiler...

Mavi Su dedi ki...

teşekkür ederim.denicem.